fredag 21 oktober 2011

Tacktårta

I början på september lyckades sambon köra fast ena bilen på gräsmattan här hemma, sent en kväll.

Tack och lov märkte våra snälla grannar detta och kom och erbjöd oss hjälp så vi lätt fick loss bilen.


Idag gick jag ner med tårta till dom som tack.
Tyvärr visste jag inte att ena sonen är äggallergiker dock :-(


Ljusa bottnar, fylld med vaniljkräm och mousse med hallon och blåbär.

Spacklad och spritsad med grädde, dekorerad med frukt, bär, gelé (gjord på gelésocker) och skylten är i marsipan och texten av choklad.



(en envis bild som vägrar ligga rätt)


Jag gillar den här typen av tårtor eftersom man med nästan inget jobb alls får dom att se väldigt arbetade ut :-)


Hoppas den gick hem hos grannfamiljen iaf!





2 kommentarer:

  1. Tackar och bugar, tårtan var väldigt god!/Grannen Minna V

    SvaraRadera
  2. ohhh så mumsigt med massa frukt på tårtan.. nu blev jag bra usgen

    ny tävling hos mig där man kan vinna super fint tårtfat.
    hoppas du vill vara med
    http://tartpalatset.blogg.se/2011/november/vinn-underbart-tartfat-har.html

    SvaraRadera